Search Engine

 این صفحه به بازتاب آخرین وقایع سیاسی ایران وجهان  ؛ به دور ازهرگونه اهداف گروهی وحزبی اختصاص دارد

فقر وبدبختی در ایران بیداد میکندواین درحالی است که گروه حاکمه ووابستگان آنها درسایه چپاول ملت ایران در کشورهای  خارجی صدها میلیارد دلار پول واموال کشور را به حسابهای خود واریز نموده ودرکنار فلاکت مردم به خوشگذرانی مشغولندبیشتر بخوانید

ایران به پای مزبله ها ذبح میشود ...

درحال وهوای اسفناک کشور شاعران وهنرمندان نیز نفس میکشند عده ای همچون بیشتر مردم درفکر خویشند و به خود فرو رفته اند واقلیتی بی تاب از بدبختی مردم و افول عزت وکرامت انسانی و استیلای قهقرای ذلت ورذالت به تنگ امده واز فریاد باز نمی ایستند اینک شعری در همین قاموس ازآذرشاد منتشر میکنیم شاعر ی که  شعرهای عصیان در خیمه های سکوت را نوشته است...

ایران اسیرمحنت ودردی مکرر است      که مردمان همه راخاک برسر است

غیرت کجاست مردم این آب وخاک را؟        ایران ملول از شب تار ومکدر است  

در این خرابه با دل مجنون کجا روم؟       شهری پر از حماقت وابلیس سرور است  

آن داغ ننگ نیست که بر جای  مهر توست؟       این ننگ تا بابد باتو همسر است

کذاب وبی حیا که در این شهر پر ریاست        دیدی چگونه مالک تخت پیمبر است؟   

بنگر خزرنشسته به ماتم از این ستم!      آری سکوت سرد تو بر دل چو خنجر است

این حکمران فاسد وبیعار و پرگزاف             دیوانه خوی! دشمن ایران برتر است

ایران به پای مزبله ها ذبح میشود         خیانتی شگرف وببین خلق ابتر است

حرمت نداشت خاک وطن پیش ناکسان       اما کسان خاک وطن را چه برسر است؟

       

 

 نشریه عکاظ عربستان باتهدید ایران تیتر "ایران جنگ رابرگزید" راانتخاب کرد.

ساعتی پیش خبر ی مبنی براعلام پادشاهی محمدبن سلمان منتشر وبعرازمدتی حذف گردید.

 فرزند مرحوم جلال طالبانی با تاسی از پدر همچنان درقبال زیاده خواهیهای بارزانی ایستاده است و مخالفتش با بلندپروازیها وقدرت طلبیهای خانواده بارزانی عراق را از سناریوی تجزیه نجات بخشید...

 فقر درکشورهای اسلامی که زاییده چپاول منافع ملی این کشورها از سوی حاکمان نالایق و بی ریشه وعوامفریبانه است صدمات جدی زیادی را برملتهای اسلامی وارد ساخته وفقر وفلاکت معنوی را به ارمغان داشته است

 

 

عطوان

تحلیلگر سرشناس دنیای عرب، اعلام استعفای نخست‌وزیر لبنان از عربستان را قماری سعودی-آمریکایی خواند که عواقب و پیامدهای آن نامشخص است.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» در یادداشتی بر استعفای «سعد الحریری» از نخست‌وزیری لبنان نوشت به نظر نمی‌رسد استعفای وی به این خاطر صورت گرفته باشد که جانش در خطر است زیر او به شکلی طبیعی در بیروت رفت‌و آمد می‌کرد؛ علاوه اینکه طرف احتمالی که ممکن بود به این اقدام را انجام دهد یعنی حزب‌الله؛ از او حمایت می‌کرد و با توافق با حزب‌الله به نخست‌وزیری لبنان رسید.

 

روزنامه استار ترکیه سخنان دکتر ولایتی در خصوص گروه های کُرد سوریه را شوکه کننده خواند

آنکاراـ ایرناـ وبسایت روزنامه استار ترکیه سخنان دکتر علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت باز پس گیری رقه توسط ارتش سوریه را مواضعی شوکه برای گروه های تروریستی کُرد شمال سوریه قلمداد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، وبسایت اینترنی روزنامه استار سخنان مشاور بین الملل رهبر انقلاب در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی در لبنان مبنی بر پیشرفت ارتش بشار اسد و حشد الشعبی در سوریه و شرق فرات و نیز ضرورت بازپس گیری شهر رقه از گروه های کُرد در آینده ای نزدیک را موضعی شوکه کننده برای یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) و نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) توصیف کرد.
استار اضافه کرد: گروه های تروریستی کُرد شمال سوریه با حمایت آمریکا شهر رقه را اشغال کردند و با پشتیبانی آمریکا به دنبال دست اندازی به مناطق نفت خیز سوریه هستند تا زمینه سازی خود مختاری مناطق کردنشین سوریه و نیز تجزیه این کشور را فراهم آورند اما علی اکبر ولایتی در سخنان خود به قاطعیت ایران در جلوگیری از تجزیه سوریه توسط آمریکا تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی ولایتی به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه علمای مقاومت با حضور شخصیت ها و علمای برجسته جهان اسلام از روز پنجشنبه به لبنان سفر کرده است.
وی در این سفر ضمن دیدار با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و شرکت در اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با دیگر مقامات عالی لبنان نیز دیدار و مذاکره کرد.