Search Engine

پیش بینی می شود دولت آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کند

 مشاور سابق کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری ریگان و جرج بوش پدر در گفتگو با یک روزنامه سعودی گفت: پیش بینی می شود دولت آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، «اد راجرز» در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد: پیشنهادهای ترامپ علیه ایران با حمایت قوی همراه است. ترامپ تلاش های زیادی در این زمینه انجام می دهد زیرا بیشتر سیاست خارجی آمریکا در زمان اوباما برای جذب ایران و اعطای توافق هسته ای به این کشور  وقف شد اما آن دوره تمام شده و سیاست خارجی ما دیگر تنها توافق هسته ای با ایران نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا سیاست خارجی آمریکا در قبال منطقه، ثبات، شکوفایی و متوقف کردن جنگ ها و درگیری های منطقه است، گفت: ترامپ کارهای خوبی در این زمینه انجام داده است. ما روابطمان را با متحدان سنتی خود بهبود بخشیدیم.بهبود این روابط را با عربستان شروع کردیم. این گام اول است. اما گام دوم این است که ما در قبال ایران واقع بین شده ایم. اجازه نمی دهیم که توافق هسته ای با ایران سیاست خارجی ما را به سمت دیگری بکشاند. گام سوم نیز این است که آمریکا در قبال حزب الله و حمایت از اهداف ایران در منطقه و یمن واقع بین شده است.

این مقام اسبق آمریکایی در پاسخ به اینکه سیاست خارجی آمریکا در قبال  آنچه حضور ایران در جنوب لبنان و در مرزهای با فلسطین اشغالی خواند، چیست، ادعاکرد: ایران در منطقه حضور بدخیمی دارد. این کشور اکنون به صورت علنی در اماکنی که قبلا حضور نداشته در حال فعالیت است. باید با آن مقابله کنیم. آمریکا باید در برابر رفتارهای ایران بایستد.

وی سپس به راهکارهای مقابله با آنچه رفتارهای ایران در منطقه خواند، اشاره کرد و همچنین ادعا کرد: اول باید عربستانی شکوفا و موفق در منطقه وجود داشته باشد؛ زیرا اگر عربستان شکوفا و موفق باشد، این موضوع باعث ثبات در خاورمیانه می شود و بر ایران فشار خواهد آورد؛ ایرانی که از رقابت با یک عربستان شکوفا غافلگیر خواهد شد و در این صورت برای کمک به دشمنان ملت ها در منطقه کمتر قدرت خواهد داشت.

دوم باید به عنوان آمریکایی ها تهاجمی باشیم… از نظر دیپلماسی نیز باید اساس کار را تحریم قرار دهیم و از تمام نیروهایمان برای زیر ذره بین قرار دادن ایران استفاده کنیم.

مشاور سابق جرج بوش پدر در پاسخ به اینکه آیا کنگره آمریکا اکنون برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران آماده است، گفت: اگر ترامپ در قبال چنین رویکردی همچنان فشار وارد آورد قطعا حمایت بیشتری از اعمال تحریم های اضافی خواهد بود.

خبر را در الشرق الاوسط ببینید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...