Search Engine

آمریکا پدرخوانده نظام مافیایی جهان است

تحلیلگر و زبان شناس برجسته آمریکایی در اظهاراتی اعلام کرد امور جهان بر اساس یک دکترین مافیایی اداره می‌شود که آمریکا اکنون پدرخوانده آن است.

نوآم چامسکی، مفسر سرشناس سیاسی می‌گوید امور جهان بر اساس یک دکترین مافیایی اداره می‌شود. وی این سخنان را در یک نشست در دانشگاه «نیو اسکول» نیویورک بیان کرد.

به گفتۀ این استاد بازنشسته دانشگاه ام‌آی‌تی، آمریکا اکنون نقش پدرخوانده یک گروه مافیایی را دارد و نمی‌تواند مخالفت با سیاست‌های خود را تحمل کند. چامسکی در ادامه افزود: حضور گروه‌های تندرو به نفع منافع آمریکا است و همین دلیل واشینگتن از عربستان سعودی که مرکز وهابی‌گری در منطقه است حمایت می‌کند.

این تحلیل‌گر با بیان این‌که معتقد است آمریکا و نزدیک‌ترین متحدانش، یعنی عربستان سعودی و اسرائیل در حال تضعیف چشم انداز صلح در خاورمیانه هستند، گفت: «وقتی ما می‌گوییم جامعۀ بین‌المللی مخالف سیاست‌های ایران است یا جامعۀ بین‌المللی فلان کار را کرد، مقصود (از جامعۀ بین‌المللی) آمریکا و هر کشوری دیگری است که با آمریکا همراه شده است.» وی با انتقاد از موضع واشنگتن در مذاکرات صلح سوریه گفت خواست آمریکا و هم‌پیمانان این کشور برای برکناری بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، به عنوان پیش شرط مذاکرات «نسخه‌ای برای ویران کردن سوریه» است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...