Search Engine

جنگ روانی غرب برای تحمیل جنگ مذهبی برخاورمیانه!

ایندپندنت با اشاره به تنش شدید بین تهران - ریاض از احتمال وقوع جنگ درخاورمیانه پرده برداشت!

رسانه های غربی در دوروز گذشته بالحن برجسته تری نسبت به وقوع جنگ در خاورمیانه سخن گفته اند. ایندپندنت از نزدیک شدن وقوع جنگی خبر میدهد که عربستان وایران را درمقابل هم قرارداده و سعی مینماید با تلقین تلقی و رویکرد تفرقه اندازانه غربی- انگلیسی به آن رنگ ولعاب مذهبی ببخشد فلذا آن راجنگ تمام عیار بین سنی وشیعه مینامد!وبسط همین شبهه کافی است تا معنای شیطانی سیاست غربی را دربه آتش کشاندن منطقه نمایان سازد.

آنان که پوششهای جنگهای روانی را درمی یابند ودراین زمینه صاحب نظرند به خوبی میدانند که در سایه نمایش ظاهری یک تحلیل ویا رویدادی چگونه میتوان حتی با جهت گیری مخالف مابانه ؛ مفاهیم ؛ علل ؛ مصادیق ؛ نمادها؛ وحتی حقایق وریشه های آن را انکار وجعل کرد! وجای آنها را باآنچه که مطلوب سازی و هدایت اتفاق به آبشخور طراحی مورد نظر میتوان نامید سوق داد وآن را تارسیدن به نتیجه مورد نظر همراهی کرد! 

نگاه افزایی رسانه ایندپندنت برای هویت دادن به جنگ احتمالی بین ایران وعربستان تحت نام جنگ سنی وشیعه ؛ با الهام از سیطره نگری جهان غرب حاوی پیام مهمی است. واین امر را متبادر میسازد که طراحی خطرناک غرب برای درگیر ساختن مسلمانان در خاورمیانه -که به یقین دراین متوقف نخواهد بود- منتظر وقوع درگیری خانمانسوزی است که میتواند دنیای اسلام را به نابودی بکشاند وآرزوی دیرینه دشمنان آن را برآورده سازد.ازدیگر سو یکی از نمایندگان قانونگذار آمریکائی در ترسیم امکان شروع جنگ در خاورمیانه ؛ به طریق بهت آوری آن را ازنظر دور نمیدارد واذعان میدارد بخاطر حماقت شیخ عرب و جاه طلبی افراطی اش - که همان تصویر روشن بیماری قدرت طلبی است - جنگ درمنطقه نامحتمل نیست!

امروز طبالان قدرت ازچهارگوشه دنیا جنگ راانتظار میکشند و گوئی این انتظار چندان به طول نخواهد انجامید! اما تاکید بر تغییر هویت آن از سوی غرب میتواند آینده ما وکشور مارا تخریب نماید. وسیل جهال عرب را درمقابل مان قراردهد که هنوز که هنوز است قادر به تشخیص دوست از دشمن نیستند آنگونه که هرگز نتوانسته اند حق از باطل تمیز دهند واین حقیقت ریشه ای تاریخی دارد.چون اگر جز این بود چگونه باید پذیرفت کسی که خود را خادم الحرمین مینامد و برای خود   عنوان پدر عرب قائل است در رویکردی بی شرمانه ؛ با اسرائیلی که حداقل بیشتر اعراب آن رادشمن عرب مینامندپروتکل همکاری  امنیتی - نظامی ببندد ! وجالب اینکه همان اعراب به پای خطابش جلسه فوق العاده تشکیل دهند ! وقطعا نیز هرآنچه فرمان دهد درآنجاسمعا و طاعتا خواهد شنید. ودر نگاهی بی تعارف؛ ازامروز نطفه جنگ با چهره ای مذهبی وقومی؛ صورت کریه خود راآشکار خواهد ساخت...ولی در این اثنا فقط سر ایران بی تعارف بی کلاه می ماند! هزار دلیل و...دارم ولی به خاطر زمان نامناسب ! بگذار بگذریم...

من این مطلب را با یقین کامل عرض میکنم که هیچگاه جهان اسلام  بامخاطره  ای بدین بزرگی مواجه نبوده است آنگونه که تابحال از سردمدارانی این چنین نالایق و بی هویت نیز رنج نبرده است چراکه اصرار امروز غرب بر عملیاتی نمودن پروژه ای ویرانگر ؛ نشان   تاثیر پذیری سیاسی کشورهای اسلامی از طرح اندیشی های غربی است . آنچه  معادلات ایشان را پیش می برد و قادر می سازد درپس پشت سرگذاشتن دوره پنتاگونیسم - بدون تحمل هزینه مادی ومعنوی یک جنگ رودررو...- اهداف خود را محقق سازند تنها به سران بی کفایت وخیانت پیشه محدود نمی شود! آنها دربستر سیاست کشورهای اسلامی سالهاست بساط خود راپهن کرده اندوقدرت بخشی سران نالایق و دیکتاتور و سرکوبگر جزئی از این سیاست کثیف است که باعث اصلی فروپاشیها وانقلابات و خونریزیها و ناکامیها و ناامنیها است که به عقب ماندگی وعدم ترقی آنها انجامیده وجوامع اسلامی راهمچنان در جهل و بدویت نگه داشته است. وباز به ابتدای کلام همان نشریه غربی متوسل می شوم" که درخاورمیانه سگی پارس کند تقصیر انگلیسیهاست...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...